کد مطلب:173101 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:238

عبدالنبی نجفی عراقی
این فقیه بزرگوار، كه از فقهای عالی مقام و استاد حضرت والد حفظه الله بوده اند، [1] بر حسب حقوقی كه بر ما دارند، نكاتی از ایشان نقل می گردد. ایشان فرموده اند:

یكی از وجوه معنای حدیث شریف «ما أوذی نبی مثل ما أوذیت»، اذیت رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم بوده به واسطه آگاه شدن از حوادث تلخی كه بعد از آن حضرت اتفاق می افتد.

خداوند زیارت عاشورا را انشاء فرمود و خواص دنیوی و اخروی آن را بیان نمود و سپس ضمانت كرد اداء آن ها را و سپس به جبرئیل كه به رسول خدا و اهل بیت گرامیش و شیعیانشان برسد تا خشنود گردند؛ اولا: مسرور شوند به فوائد اخرویه ی آن. و ثانیا: متوسل شوند برای فوائد دنیویه اش.

... حضرت علی بن ابی طالب علیهم السلام از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ایشان از جبرئیل و جبرئیل از قلم و قلم از لوح و لوح از پروردگار عالمیان، كه هر كه را حاجتی به خداوند باشد و این زیارت را بخواند، خداوند عالم، حاجت وی را به قدرت كامله ی خود و به فضلش بر محمد و آل محمد و شیعیان و محبین آن ها بر آورده كند.

حقیر پس از فراغ از رساله، عمل نمودم به دستور زیارت عاشورا، برای حاجتی كه محال عادی بود و خداوند به حرمت این بزرگواران، به اسرع وقت اجابت نمود.


[1] تصوير تقريظ اين عالم رباني، بر كتاب «رجال بني ثقيف» كه به قلم والد معظم است، در طلبعه سخن آورده شد. اين تقريظ كه به خط مبارك آن فقيه برجسته نوشته گرديده، مربوط به سال 1381 قمري، يعني حدود 45 سال قبل است. (مؤلف).